Ciastka/batoniki · Przekąska · Wegańskie

Domowa „czekolada” z oreo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jak zwykle jestem trochę spóźniona, bo .. bo to ja i moje życiowe zamotanie 😉
Jak dobrze wiecie, albo i może nie, wczoraj obchodziliśmy Dzień Czekolady, a że zostałam nauczona, że dzień święty trzeba święcić… to cóż innego zrobić, trzeba świętować!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Nie chciałam zwykłej czekolady, bo po taką mogę sięgnąć codziennie ( kawałek dobrej gorzkiej jeszcze nikomu nie zaszkodził 😉 ), ale z drugiej strony nie miałam wczoraj niestety czasu na pieczenie, a szkoda, bo chodzi za mną jakieś dobre, stare brownie… 😀

Padło więc na szybką i banalną w wykonaniu domową „czekoladę”, koniecznie musiała być z kawałkami oreo, bo co za zdrowo to nie dobrze, szczególnie w takim dniu 😀

Tak więc w przeciągu chwili powstała czekolada, która idealnie „zamula”, klejąc Ci buzię, bo taki jej urok, lekko słodka, ale nie za bardzo, bo tak lubię najbardziej, z kawałkami chrupiącego oreo… UWAGA! szybko znika 😉

 

SKŁADNIKI:
(na tabliczkę ok.150g)

  • 40g oleju kokosowego
  • 60g naturalnego kakao
  • 1-3 łyżki cukru/lub innego słodziła ( do smaku)*
  • 4-6 ciasteczek oreo
  • szczypta soli

 

Olej rozpuścić w rondelku na małym gazie. Zdjąć z ognia i dodać kakao oraz cukier, energicznie mieszając, aż składniki się połączą. Dodać pokruszone ciasteczka oreo, wymieszać, przelać do silikonowej keksówki, albo do samodzielnie zrobionej „foremki” z fol aluminiowej 😉

*ja dodałam dużą łyżkę i wyszła dość gorzka, jeżeli lubicie słodsze rzeczy dodajcie więcej, najlepiej po prostu próbować do odpowiedniego smaku 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6 thoughts on “Domowa „czekolada” z oreo.

    1. Hej 🙂 Niestety nie znam niczego co da taki efekt jak z olejem koko, to on sprawia, że „czekolada” zastyga i ma taką konsystencję 😉
      Swoją drogą pierwszy raz słyszę o nietolerancji na ten olej, na rafinowany i nierafinowany masz? 🙂 po czasie Ci się pojawiło, czy od początku? przepraszam za pytania, ale jestem ciekawa 😉

      Lubię to

Skomentuj

