Ciasta · Wegańskie

Wegańska babka jogurtowo-cytrynowa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Uświadomiwszy sobie, że za chwilę mamy kolejne święta, co jest dla mnie zadziwiające, bo przed chwilą, była przecież gwiazdka(!), a tu już Wielkanoc?

W zasadzie to nawet nie wiem co upiec(co też jest dziwne).. no oprócz miliony babek, bo ich co roku piekę co najmniej kilka, bo dla cioci, bo dla innej cioci, bo taką do domu, bo do babci, bo jakiś wynalazek 😉

Tym razem postanowiłam poeksperymentować i stworzyć wegańską wersję dobrze znanej jogurtowej klasyki, w zasadzie nie było to, aż tak trudne, masło zastępujemy olejem. Zwykły jogurt, sojowym, a jajka nie są w cale takie niezbędne.
Ciasto wyszło fajnie wilgotne o przyjemnym cytrynowym zapachu, i słodkim wykończeniu w postaci lukru, pamiętajcie.. babka bez lukru, to nie babka 😉

Dla urozmaicenia dodałam też trochę żurawiny, bo myślę, że pasuje tu idealnie. 😉
Co prawa będąc z wami szczera, na samym dole powstał malutki zakalec, ale druga prawda jest taka, że chyba jeszcze nigdy nie upiekłam jogurtowego ciasta bez zakalca, nie ważne co jak, z czym, zawsze jest, no cóż i tak bywa 😉
Ale możecie spróbować dodać łyżkę mąki jaglanej może to pomoże, przynajmniej ja mam taki plan, przy kolejnym pieczeniu ( oczywiście dam wam znać jak uda mi się go pozbyć). Nie mogłam się jednak powstrzymać przez pokazaniem wam przepisu już teraz, bo myślę, że zasmakuje każdemu domownikowi, czy to na diecie roślinnej, czy nie 😉
U mnie pokochali ją wszyscy 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SKŁADNIKI:

  • 180g mąki pszennej
  • 60g cukru
  • małe opakowanie cukru waniliowego
  • 60g miękkiego oleju kokosowego
  • 250g jogurtu sojowego*
  • skórka starta z jednej cytryny
  • sok z jednej cytyny
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki mleka (roślinnego)
  • łyżka zmielonego siemienia lnianego + 1/4 szklanki wrzątku
  • 2-3 garści żurawiny
  • aromat waniliowy/cytrynowy

+cukier puder + sok z cytryny, migdały

 

Siemienie lniane zalej wrzątkiem i porządnie wymieszaj, odstaw na chwilę, a następnie dodaj mleko i wymieszaj na jednolitą masę. Olej kokosowy utrzyj w misce z cukrem. Dodaj jogurt oraz „jajko” z siemienia. Następnie przesianą mąkę i pozostałe składniki. Dokładnie wymieszaj, przelej do foremki od babki/albo keksówki. Piecz przez ok.45-50min, do tzw „suchego patyczka”. Ostudź, a następnie polej lukrem cytynowym

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

*polecam jogurt z Kauflana, jest w dobrej cenie i jak dla mnie za tą cenę smakuje naprawdę dobrze 😉

 

Skomentuj

