Na obiad · Wegańskie

Makaron bolognese.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Swego czasu byłam wielką fanką sosu bolognese. Potem zapomniałam o nim na bardzo długo, czy to z powodu przejedzenia, czy potem zrezygnowania z mięsa.
Pierwszy mój „powrót” pojawił się w wersji z tofu, którą pokochałam od pierwszego spróbowania, kto by pomyślał, że takie bezsmakowe tofu, może przerodzić się w coś tak dobrego? … potem dłuższy czas polowałam na granulat sojowy, który jakoś nie chciał wpaść mi w ręce.. aż do teraz….i powiem wam, że przepadłam.

O ile wersję z tofu uwielbiam, to tą z granulatem ubóstwiam. Coś genialnego. granulat idealnie imituje mięso. Dodatek wędzonej papryki też robi swoje, odrobina sosu sojowego i mnóstwo ziół, bo to one nadają całego aromatu tej przyprawie.
Jeżeli tęsknicie za klasyczną wersją tego sławnego sosu to zdecydowanie powinniście spróbować wersji z granulatem, bo jak to powiedziała moja mama „czuje jakby było tam mięso” swoją drogą, jej też posmakowało i powiedziała, że takie coś to i ona by mogła jeść 😉

A no i oczywiście nie zapomnijcie o porządnej dawne sera na wierz! 😉
(ja z ręką na sercu polecam sery marki  violife, idealnie się topią 😉 )

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

SKŁADNIKI:
(2 porcje)

  • 1/2 opakowania granulatu sojowego (ok70g)
  • 400ml przecieru pomidorowego
  • 3 łyżki koncentratu pomidorwego
  • 2 łyżki keczupu
  • duża cebula/2 mniejsze
  • 2-3 łyżki oleju
  • sól, pieprz
  • bazylia, oregano
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • papryka słodka
  • papryka wędzona(nie pomijajcie)
  • czosnek granulowany

+makaron, ser żółty
Do miski wsyp granulat i zalej go wrzątkiem, dodaj trochę sosu sojowego oraz papryki słodkiej, wymieszaj i odstaw na kilka minut.

Cebulę pokrój w drobną kostkę. Na patelni rozgrzej 2-3 łyżki oleju, dodaj pokrojoną cebulkę, posól, przykryj, co jakiś czas mieszając, aż cebulka ładnie się zeszkli. Dodaj wcześniej zalany granulat sojowy oraz przecier pomidorowy. Gotuj przez ok.20min co jakiś czas mieszając, aż płyny się trochę zredukują.
W między czasie dodaj koncentrat, keczup, trochę sosu sojowego oraz przyprawy*

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

*nie powiem wam dokładnie czego ile, bo 1) prawie zawsze sypię takie rzeczy „na oko”/”do smaku” po 2) właśnie smak, każdy z nas ma trochę inny, ktoś woli pikantne, ktoś mniej, słone, czy nie do końca, na pewno nie szczędźcie bazylii i oregano, bo naprawdę dużo robią i również dodatek wędzonej papryki jest naprawdę fajny 😉

Skomentuj

