Ciasta · Na wynos · Przekąska · Śniadanie

Gryczany chlebek bananowy

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Tak sobie uświadomiłam, że przez ostatnie tygodnie w mojej kuchni nie powstało nic słodkiego….to aż dziwne…w sumie to bardzo i nawet nie wiedziałam jak bardzo za tym tęskniłam, za wyjadaniem czekolady podczas krojenia, za jedzeniem surowego ciasta(cii, nie mówicie mojej mamie) i za widokiem innych, kiedy widzę, że im smakuje 🙂 to chyba, najlepszy moment 🙂
Po tak długiej przerwie stwierdziłam, że najlepiej zacząć od klasyki, czyli kochanego chlebka bananowego. A jako, że wiosna i każdy teraz #fit, bo zaraz plaża i te sprawy. To uzdrowiłam go trochę..a w zasadzie to dość mocno, tak, że bez wyrzutów mogę powiedzieć , że jest zdrowy. Mąkę pszenną zastąpiłam gryczaną, cukier praktycznie pominęłam bo słodycz bananów idealnie mi wystarczyła. Co do czekolady, to jestem z tych osób co to uważa, że kawałek dobrej gorzkiej czekolady jest nam potrzebny 🙂

I żeby nie było, że po tak mocnym „uzdrowieniu” ciasto smakuje, jak kawałek tektury, o nie, nie. Głównym testerem była moja mama, która na wszystko co zdrowsze, kręci zawsze trochę nosem „no inaczej smakuje” tu dała dużą okejke, a dowodem są kolejne znikające kawałki 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SKŁADNIKI:
(keksówka)

  • 300g bananów/3 banany
  • 180g mąki gryczanej
  • 50g stopionego oleju kokosowego
  • 2 łyżki kako
  • 2 jajka
  • 1/4 szklanki mleka
  • ew. ok.30g cukru/miodu/syropu klonowego*
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 tabliczki czekolady
  • 2-3 duże garści daktyli
  • 1/2 słoiczka wiśni w kompocie ok.100g/lub świeże/mrożone

+dodatkowe wiśnie/płatki owsiane/kasza gryczana nieprażona

Rozgnieść banany widelcem, dodać jajka, roztopiony olej, mleko. zmiksować. Nastenie wsypać mąkę i resztę suchych składników. Dokładnie zmiksować. Czekoladę i daktyle pokroić, a następnie dodać do ciasta razem z wiśniami, wymieszać. Przelać ciasto do keksówki. Poukładać na wierzchu kilka wiśni, posypać kaszą i płatkami. Piec w 200stopniach przez ok.40-45min. (do „suchego patyczka)

POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

*jeżeli lubicie bardziej słodkie ciasta dodajcie więcej, u mnie słodycz bananów w zupełności wystarcza i tylko lekko dosładzam 😉

Skomentuj

