Bez kategorii · Ciastka/batoniki

Pieguski idealne.

Uwierzcie mi na słowo, że pomimo swojego dość krótkiego życia zdążyłam upiec już w nim setki, jak nie tysiące ciasteczek… ot. bo co lepszego robić, kiedy Ci się nudzi, czy masz następnego dnia jakiś egzamin?  …. No właśnie, odpowiedź raczej jasna 😉
Ew, można zawsze wysprzątać cały dom, ale zdecydowanie wolę piec, podwójna radość, kiedy pieczesz i kiedy widzisz uśmiechy na twarzach innych z powodu tych o to ciasteczek 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jak bardzo będzie zaskakujące będzie dla was jeżeli powiem wam, że te ciasteczka powstały dokładnie w taki sposób jak zawsze, pewnego wieczoru, kiedy wynurzyłam się spośród stert notatek potrzebując zrobić coś innego jak przeczytanie po raz milionowy tej samej strony…. poszłam, wymieszałam, spróbowałam … i przepadłam.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Idealnie kruche, wypełnione porządną ilością czekolady... czego chcieć więcej od ciasteczek?

Za drugim razem, czy możne trzecim?….postanowiłam wypełnić je resztkami kajmaku… tym razem to było już wszystko, czego można, by było żądać od ciasteczek, kruche, chrupiącymi kawałkami czekolady i lekko gumowato/ciągnacym się karmelem w środku.

Fakt, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni upiekłam je z 4 razy musi wam coś powiedzieć o tych ciastkach zważając na to, że nie mam tendencji do pieczenia kilka razy tego samego pod rząd nawet jeżeli jest to mega dobre, bo za dużo jest rzeczy, których chce spróbować najlepiej na raz 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

SKŁADNIKI:
(ok. 25 ciasteczek)

  • 100g miękkiego masła
  • 50g cukru
  • 130g mąki
  • 2 żółtka
  • 1/2 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki soli
  • aromat waniliowy
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 150-200g czekolady (mlecznej/gorzkiej)

ew. kajmak

 

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać żółtka. Następnie pozostałe suche składniki oraz pokrojoną drobno czekoladę. Wymieszać, formować niewielkie kulki, ew. w środek nakładać po 1/2 łyżeczki kajmaku. Układać na papierze do pieczenia w sporych odstępach*  i lekko spłaszczać. Posypać lekko cukrem. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok. 10-12 min. Ostudzić.

 

*ciasteczka rozpłaszczają się 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 thoughts on “Pieguski idealne.

Skomentuj

