Na chleb · Na kolację · Na obiad · Na wynos · Przekąska · Wegańskie

Hummus dyniowy.

 

Jeżeli byście mnie dobrze znali.. wiedzielibyście, że hummus jestem w stanie pochłaniać tonami.
Czy to zwykły klasyczny, czy o mniej standardowym smaku. Eksperymentowanie z nowymi smakami sprawia mi tyle samo przyjemności.. co jego jedzenie 😀

A jako, że mamy jesień. Sezon na dynię trwa w najlepsze. To połączenie tych dwóch, było tylko kwestią czasu 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Idealny jako samodzielny posiłek, na wynos, jako przekąska, dodatek. Często robię go w większej ilości, by następnie zamrozić, a potem cieszyć się jego smakiem bez większego zamieszania 😉

 

Składniki:

(ok.500-600g)

  • 250g ugotowanej ciecierzycy
  • 150g gęstego pure z dyni hokkaido
  • 60-100g pasty tahini*
  • ok 1/2 szklanki zimnej wody
  • sok z 1/2 cytryny
  • sól, pieprz**
  • mielony kminek rzymski **
  • czosnek granulowany/świeży czosnek**
  • ew. słodka papryka

Ciecierzycę, dynię oraz tahini zmiksować na gładką pastę. W między czasie dolać wody do odpowiedniej konsystencji, u mnie wyszło ok.1/2 szklanki. Doprawić sokiem z cytryny, solą, pieprzem, kminek i czosnkiem, ja nigdy nie żałuję tych przypraw, bo lubię wyrazisty smak.

*im więcej tym hummus będzie bardziej kremowy, ale też cięższy, a jako „biedna” uczennica wiąże się to też, z tym, że szkoda mi zużyć połowę mojego słoja tahini na raz 😉

** ciężko mi podać odpowiednie ilości, ponieważ sama dodaję je na oko, po prostu „do smaku” 🙂

SPOSÓB PODANIA: pieczone warzywa, surowa marchewka, ogórek; pita, na kanapki do smarowania, jako „sos” do burgerów, czy tortilli, w towarzystwie ryżu…
możliwości jest milion, ja osobiście bardzo często zajadam go w towarzystwie warzyw, tych świeżych i surowych 🙂

POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWE 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 thoughts on “Hummus dyniowy.

Skomentuj

