Ciasta · Na wynos · Wegańskie · Śniadanie

Wegański chlebek bananowy.

Był pewien czas, że nie ważne co robiłam, jak, i w ogóle, jakie było ułożenie księżyca, chlebek bananowy wychodzący z mojego piekarnika okazywał się słodkim, dobrym zakalcem… i tu w ramach wyjaśnienia:
nie mam nic do nich.. baa, kocham je, no, ale wiecie, czasem marzył mi się taki puszysty, wyrośnięty, tak po prostu 😉

Tak więc tym razem nawet podświadomie oczekiwałam pięknego zakalca, no bo wiecie bez jajek, wegańskie, prawdopodobieństwo z moim talentem wzrasta…
Dlatego nawet nie wiecie jak pozytywnie zaskoczona byłam, po jego rozkrojeniu..( jeszcze gorącego, bo nigdy nie mogę się oprzeć),a tu.. taki jak ze snów.
Idealny.

A pomyśleć, że miałam go nie robić, bo zaraz wyjazd, bo nic nie zrobione, dlatego musicie wybaczyć zdjęcia robione przy ostatnich promieniach z brakiem pomysłu, ale przepis nie mógł się zgubić w mojej głowie, bo szkoda by było 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Składniki: 

  • 3 banany + 1 na wierzch
  • 100g mąki kukurydzianej
  • 120g mąki pszennej
  • 100ml mleka/wody
  • 15g zmielonego siemienia lnianego + ok.1/3 szklanki wrzątku
  • 15g nasion chia
  • 40ml oleju ryżowego/innego roślinnego
  • 30g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/3 łyżeczki soli
  • tabliczka czekolady

 

Siemienie lniane zalej wodą, odstaw na chwilę. Banany rozgnieć widelcem, zmiksuj z olejem i cukrem. Do drugiej miski przesiej wszystkie suche składniki. Dodaj do mokrej masy, razem z siemieniem. Dorzuć pokrojoną drobno czekoladę.
Przelej ciasto do keksówki. Na wierzchu ułóż przekrojonego banana, posyp płatkami.
Piecz w piekarniku nagrzanym do 200stopni przez ok.50min.

 

POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

One thought on “Wegański chlebek bananowy.

Skomentuj

