Na wynos · Wegańskie · Śniadanie

Gryczany szejk mocy.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W naszym życiu zdarzają się chwile, kiedy nie mamy czasu ma poranną kawę, a dziesięć minut wolimy poświęcić na sen, niż na ugotowanie kaszy. Osobiście lubię wtedy sięgnąć do lodówki po gęstego szejka, który ma być słodki i dać mi energii na te kilka godzin. Nie będę kłamać, że w takich momentach najczęściej lądują w nim daktyle, banany, masło orzechowe, kakao, ewentualnie kawa, do tego jakieś płatki czy kasza, najczęściej to właśnie płatki owsiane są moją bazą, jednak tym razem postawiłam na kaszę gryczaną, która przez wiele osób nadal jest niedoceniona, a szkoda! Bo z jej udziałem można stworzyć i kremy, i naleśniki, placki, i kotlety… sałatki…. czy właśnie szejka!

Składniki: 
( 1 porcja)

 

  • 1/2 woreczka białej kaszy gryczanej (niepalonej)
  • 1 1/2 – 2 banany
  • 2 porządne łyżki masła orzechowego
  • 1/2 szklanki wody/mleka roślinnego
  • ew. 2-3 daktyle do słodkości
  • cynamon
  • szczypta soli

 

Kaszę przepłukać na sitku i zalać szklanką wody. Odstawić na noc do lodówki. Rano zmiksować z pozostałymi składnikami. Dolać wody/mleka do ulubionej konsystencji

POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6 thoughts on “Gryczany szejk mocy.

  1. Dopiero teraz zorientowałam się, no tak, to przecież Ty! ❤

    Jakoś nie podchodzi mi połączenie banana i masła orzechowego mimo że te dwa osobno uwielbiam… Hm, może w wersji szejkowej spróbuję, Twoja wygląda zachęcająco *^*

    Polubienie

Skomentuj

